Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

10+1 szabadtéri mozgásforma, amit nem érdemes kihagynod!

10+1 szabadtéri mozgásforma, amit nem érdemes kihagynod!

Ha a munkád miatt hajlamos vagy egész nap a számítógép előtt ülni, akkor itt az ideje, hogy kicsit kimozdulj otthonról! És ezt most szó szerint értjük! Ugyan nem mindenki szeret edzőterembe járni, de nem is kell, hiszen számos szabadtéri mozgásforma létezik, amivel megalapozhatod a jóllétedet az idei szezonban!

 

Összegyűjtöttük számodra a kedvenc szabadtéri sportjainkat, amelyek között biztos Te is megtalálod a kedvencedet!

 

A szabadtéri testmozgás előnyei

Nem tudod magad rávenni az otthoni mozgásra? Unalmas már a konditermi edzés? Próbáld ki a kültéri edzések egyikét, amelyek nem csak a fizikai erőnlétedet támogathatják, hanem a hangulatodon is javíthatnak!

A környezet változatossága, a természet szépsége, és a jó levegő mind segíthet abban, hogy minél hosszabb időt tölts a szabadban.

 

Szabadtéri tevékenységek, amelyeket ki kell próbálnod!

Most, hogy már ismered a szabadtéri tevékenységek előnyeit, ideje kitalálnod, hogy mit szeretnél csinálni. Hogy inspirálódj, íme 11 szuper kültéri sport!

 

  1. Úszás

Az úszás egy népszerű szabadtéri tevékenység, amely kiváló mozgásforma. Ha szereted a strandokat és a vízi tevékenységeket, akkor próbáld ki az úszást!

Kíméli az ízületeket, így kiváló gerinc- vagy ízületi bántalmakban szenvedőknek, illetve rehabilitációs célból is ajánlott lehet az úszás. Nagy szerepet játszik a gerincferdülés és a porckorongsérv megelőzésében is. Mindemellett a víz általánosságban is nyugtató hatású, így kiváló stresszkezelésben. Nincs is jobb egy hosszú nap után kiengedni a fáradt gőzt nem igaz?

A vízben lubickolás olyan érzés, mintha az élet sokkal gondtalanabb, és nyitottabb lenne. Ez az egyik olyan tényező, ami miatt ennyien szeretnek úszni!

 

  1. Kajakozás

Egy másik olyan szabadtéri vízi sport, ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend, az a kajakozás. A kajakozásban, mint szabadtéri tevékenységben az a kiváló, hogy extrém sportnak tűnhet, pedig alacsony intenzitású mozgásformáról van szó. Segít a testmozgásban anélkül, hogy túl kemény vagy megterhelő lenne a szervezet számára.

A kajakozás lehet erőteljes, vagy lazább tempójú is- ez csak rajtad múlik. Attól függ, hogy milyen vízen, vagy nehézségi szinten evezel. Kezdőként a legjobb, ha nyugodt vizeken kezdesz el gyakorolni. Ha azonban izgalomra vágysz, és már szakértő vagy, akkor kipróbálhatod a gyorsvízi evezést, ami jóval összetettebb! Itthon számos olyan édesvízi tavunk van, ahol kipróbálhatod ezt az izgalmas sportot egy kis segítséggel!

 

  1. Séta

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy a szabadban fitten tartsd magad, a séta. Kutatások szerint a rendszeres, élénk séta javíthatja a szív, a tüdő és a keringési rendszer egészségét, csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, illetve hozzájárul az egészséges testsúly fenntartásához. A gyaloglás emellett alacsony intenzitású mozgásforma, így kíméli az ízületeket és az izmokat.

Re-wear fitness tipp: Kutatások szerint már napi háromszor 10 perc gyors tempójú gyaloglás a hét 5 napján (összesen heti 150 perc) elegendő ahhoz, hogy javítsd az aerob képességeidet!

 

  1. SUP

A SUP optimális környezetet biztosít a meditációhoz. A kajakozáshoz hasonlóan a SUP-hoz is evezőre van szükség, és viszonylag könnyen megtanulható kezdőként. Van azonban egy döntő különbség a kettő között. Gondolj úgy a SUP-ra, mintha egy szörfdeszkával és egy evezővel rendelkeznél, és állva eveznél!

Elsőnek nem egyszerű, gyakorlásra van szükség, mire ráérzel, és meg tudsz állni a deszkán! Viszont ezután nincs más dolgod csak élvezni a vízen siklást!

A testnek, és a léleknek egyaránt jót tesz ez a fajta testmozgás.

 

  1. Wakeboardozás

A wakeboardozás segíthet fejleszteni a szem-kéz koordinációt és az egyensúlyt. Talán nem olyan megközelíthető, mint a SUP vagy a kajakozás, tekintettel a gyakorlási folyamatra. Azonban bármilyen korábbi tapasztalat vagy szakértelem a deszka terén segíthet leküzdeni ezt az érzést.

A wakeboardozásban az a kiváló, hogy minden testrészedet megmozgatja. A karjaiddal kapaszkodsz a kötélbe, miközben a tested többi része önmagát egyensúlyozza. Ha szeretnél a víz felszínén száguldozni, próbáld ki a wakeboardozást!

 

  1. Túrázás

A túrázás világszerte népszerű szabadtéri tevékenység minden alkatú, méretű, korú ember számára. Túrázhatsz egyedül, a barátaiddal vagy a családoddal. A túrázás után akár kempingezni is mehetsz, ha szeretnél elmerülni a természetben.

A túrázásban az a nagyszerű, hogy olyan különleges helyekre is eljuthatsz, ahová másképp nem jutnál el. A túrabotjaiddal a kezedben kalandornak érezheted magad, amint az ösvény végére érsz.

Re-Wear fitness tipp: a testmozgás nem csak az állóképességedet növelheti. Gondolj csak egy csoportos kirándulásra! Amint teljesítesz egy lenyűgöző, és kihívást jelentő túrát, megnő az önbizalmad, ami hozzájárulhat ahhoz is, hogy megszeresd a rendszeres mozgást!

 

  1. Golfozás

A golfozás egy másik alacsony intenzitású edzésforma, amelyet bármilyen korban élvezhetsz. Ez az egyik legnépszerűbb szabadidős sport.

A legtöbb golfpálya a természetben található, így játék közben élvezheted a napsütést, az illatokat, és a madarak csiripelését. A golf csökkenti a stresszt, és a szorongást, így kiváló lehetőség egy munka utáni levezetéshez.

 

  1. Kerékpározás

Javítsd az ízületeid mozgékonyságát kerékpározással! A kerékpározás megerőltetőnek tűnhet a test számára, viszont viszonylag kis hatású aerob edzésnek számít. Ha úgy érzed, hogy a kocogás vagy a futás túlságosan megterheli az ízületeidet, próbáld ki helyette a kerékpározást. Ráadásul jó móka a barátokkal és a családdal együtt csinálni.

 

  1. Hegymászás

A hegymászás segít az önbizalmad és az állóképességed javításában. Egyre népszerűbb tevékenység, viszont gyakorlást igényel! Ahhoz, hogy valódi sziklákon kezdj el mászni, mindenképp szükséges, hogy az alapokat egy mászóteremben elsajátítsd! Nem mindegy, hogy milyen felszereléssel rendelkezel, hogyan mászol felfelé, és számos olyan technika van, amit jobb, ha elsajátítasz egy profi mászó segítségével! Ők tudják már, hogy milyen a jó felkészülés, és rengeteg tanáccsal elláthatnak az éles mászás előtt!

 

  1. Szabadtéri jóga

A szabadban végzett jóga remek módja annak, hogy egy felfokozott meditatív állapotba kerülj! A jógában az a nagyszerű, hogy bárhol, és bármikor gyakorolhatod. A jó idő pedig remek alkalom arra, hogy kimenj egyedül, vagy társaiddal a szabadba! Az anyatermészet megteremti azt a fajta lelki békét, amivel teljesen új szinten tudod gyakorolni a mozdulatokat. A napsütés, a madarak csiripelése, és a zöld természet mind hozzájárul ahhoz, hogy egy teljesen új meditatív állapotba kerülj, és eggyé válj a természettel!

 

  1. Kocogás

A kocogásban az a kiváló, hogy bárhol végezheted. Egy megbízható cipőn kívül semmilyen felszerelésre nincs szükséged. Ráadásul az egészségügyi előnyei is kiemelkedőek, tekintve, hogy mennyire egyszerű csinálni. Mindemellett bármikor végezheted, így amikor bezárkózva érzed magad, elmehetsz kocogni, hogy könnyíts az érzésen, és feltöltődj!

 

Bármilyen szabadtéri testmozgást is válassz, a Re-wear újrahasznosított anyagból készült divatos fitnesz ruhái támogatnak céljaid elérésében!

 

A szabadban való testmozgás még több lehetőséget kínál arra vonatkozóan, hogy átéld a sportolás örömét! Mozoghatsz, élvezheted a kilátást, és javíthatod a hangulatodat. Így ha változtatni szeretnél az idei évben a fitnesz ruitnodon, akkor fontold meg egy kis szabadtéri mozgás beépítését a mindennapokba!