Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

8 tipp, amivel leküzdheted a konditermi szorongást

Szorongsz, mielőtt elmész az edzőterembe? Nem vagy ezzel egyedül! Sokan idegessé válnak, és zavarba jönnek, ha belépnek a konditerembe. Azt gondolják, hogy mindenki őket nézi, és ennek következtében rövid időn belül feladják az edzőterembe járást. Ez gyakoribb, mint gondolnád - lehet te is azok táborát erősíted, akik egyszerűen tartanak attól, hogy kinevetik, ha egy gyakorlatot nem úgy csinál, ahogy azt kellene. Az is előfordulhat, hogy van rajtad egy kis felesleg, és ezért nem mersz nyilvános helyen edzeni. Ezek mind az edzőtermi szorongás jelei, ami könnyedén leküzdhető, ha dolgozol rajta.

Az edzőterembe járás mindenkinek más élményt jelent. Vannak, akik nyugodtan érzik magukat, amikor átlépik azt a bizonyos küszöböt - ők azok, akik úgy tudnak tekinteni a fitneszre, mint az öngondoskodás egy formájára, az edzőterem pedig maga a „templom”, amelyben fejlődhetnek (fizikailag és mentálisan egyaránt). Mások pedig felpörögnek, amikor belépnek az adrenalintól feltöltődve, és készen állnak arra, hogy feszegessék a saját határaikat.

Az edzőteremmel kapcsolatos pozitív visszacsatolások viszont nem általánosak. Vannak, akik belépnek az edzőterembe, és idegesnek, vagy frusztráltnak érzik magukat. Ez az edzőtermi szorongásnak, amit egyszerűen leküzdhetsz a következő tippek segítségével!

Mi okozza az edzőtermi szorongást?

Az edzőtermi szorongás hátterében a szociális szorongáshoz hasonló érzés áll - idegesek vagyunk, ha nem illünk bele teljesen egy adott társadalmi környezetbe, vagy nem érezzük magunkat ott kényelmesen. Manapság mindenki tökéletesen akar kinézni, és elvárás, hogy fittek, gyönyörűek legyünk. De ez nem a természetes vagy hagyományos kép. Rengeteg ember küzd túlsúllyal, és a legtöbbünk nem születik kockás hassal. Ezért sokan úgy érezhetik, hogy nincs helyük az edzőteremben.

Mi hiszünk abban, hogy bárki lehet egészséges. Ahhoz, hogy megtaláld az önbizalmad, és önmagad légy, egy kis munkára lesz szükséged. Ha megfogadod a következő tippjeinket, akkor könnyedén átlendülhetsz a fóbiákon!

1. Készíts edzéstervet!

Egy egyszerű módja annak, hogy megszabadulj az új edzőterem látogatásával járó feszültségtől, ha összeállítasz egy edzéstervet, mielőtt odamész. Még azelőtt döntsd el, hogy a futópadon fogsz-e futni, szabad súlyokat emelgetsz, vagy egy összetettebb köredzést választasz, mielőtt beteszed a lábad a terembe. A felkészültség segít abban, hogy az edzés során is jól teljesíts, és még véletlenül se támadjanak szorongó gondolataid.

2. Kérj profi segítséget!

Fontold meg, hogy egy szakképzett személyi edző segítségét kéred! Ő segíteni fog neked abban, hogy milyen gépeket használj az edzőteremben, és megmutatja, hogyan működnek. Ezáltal sokkal magabiztosabbá fogsz válni a következő látogatásod során, ráadásul segíthet egy olyan menetrend kialakításában is, amellyel elérheted a kitűzött céljaidat, és a legtöbbet hozhatod ki az edzéseidből.

3. Tűzz ki saját célokat!

Egy izzasztó edzésnek felemelő és erőt adó érzésnek kellene lennie - de az edzőtermi szorongás elronthat mindent, ha elkezded összehasonlítani magad a körülötted edző emberekkel. Alapvetően mindannyian ilyenek vagyunk, hogy másokhoz mérjük képességeinket, vagy kiszemelünk olyan embereket, akikre felnézhetünk. Viszont, ha drasztikusan szeretnél változtatni az életmódodon, akkor jobb, ha a saját szintedhez mérten tűzöl ki célokat.

Re-Wear Fitness Tipp: ahhoz, hogy motivált maradj, tudatosan vissza kell terelni a gondolataidat a személyes céljaidra és azokra az okokra, amiért egyáltalán elkezdtél edzeni. Végy egy nagy levegőt, és emlékeztesd magad a küldetésedre! Ezt követően sokkal könnyebb lesz magadra fókuszálni az edzőteremben.

4. Találd meg a megfelelő időpontot!

Ha a zsúfolt edzőterem szorongást vált ki belőled, akkor próbálj meg a csúcsidőn kívül edzeni! A zsúfolt időszakok elkerülése érdekében hívd fel az edzőtermet, és kérdezd meg, hogy mikor vannak a legkevesebben. Ha megteheted, akkor látogass el abban az adott időpontban! Az is előfordulhat, hogy a munkád miatt rendkívül elfoglalt vagy- ilyenkor a kora reggeli vagy a késő esti edzést javasoljuk, amit könnyedén beilleszthetsz az időbeosztásodba.

5. Ne vállald túl magad!

Ha szeretnél kipróbálni egy új edzésprogramot, akkor vigyázz arra, hogy ne vállald túl magad már az elején! Ehelyett szépen fokozatosan növeld a tempót. Kezdj a futópadon való sétával vagy kocogással, és mindig figyelj oda a nyújtásra! Lassan és egyenletesen haladj a cél felé!

6. Találd meg a sorstársaidat!

Azt hiszed, te vagy az egyetlen, aki küzd az edzőtermi szorongással? Ne gondold! Gyakori, hogy egy új környezetben kényelmetlenül érezzük magunkat – ilyenkor egymás támogatása sokat számíthat.

Re-Wear Fitness Tipp: ha úgy érzed, hogy nem találod a helyed az edzőteremben, akkor jelentkezz be egy csoportos órára! Kortól, és nemtől függetlenül látogatják a mozogni vágyó emberek. Itt könnyedén megoszthatod a tapasztalataidat sorstársaiddal, és még motivált is maradsz a csapat húzóerejének köszönhetően!

7. Beszélj a problémáidról!

Akár új vagy az edzőteremben, akár már évek óta törzsvendég vagy, az új dolgok kipróbálása érthető módon kicsit ijesztő lehet. Ne feledd, a szükséges támogatás könnyen elérhető - csak beszélned kell róla!

Ha nem tudod, hogyan kell használni bizonyos gépeket vagy berendezéseket, ne félj segítséget kérni! A konditeremben dolgozó edzők/személyzet megmutatja neked, hogyan kell megfelelően használni a kiszemelt gépeket az edzőteremben.

Re-Wear Fitness Tipp: mindenkinek szüksége van egy biztonságos és támogató közegre, ahol elérheti fitnesz céljait, hiszen az edzőtermi szorongás egy valós probléma. Fontos, hogy beszélj róla, és ha úgy érzed, hogy elhatalmasodik rajtad ez az érzés, akkor kérd szakember segítségét!

8. Az edző ruha is számít!

Tudtad, hogy egy csinos edző ruha jelentősen megnövelheti az önbizalmadat? Ezzel a motivációdat is fenntarthatod, és sokkal jobb érzés lesz lemenned az edzőterembe egy olyan ruhában, amiben komfortosan érzed magad. Ráadásul hozzájárul az edzés hatékonyságának növeléséhez is.

Az edzéshez elengedhetetlen a megfelelő öltözet, szóval mire vársz? Itt az ideje beszerezned egy csinos, és kényelmes edző ruhát!

Összességében az edzőterembe járás egy olyan személyes élmény, ahol mindenki magára figyel, és arra koncentrál, hogy kihozza magából a legjobbat. Amikor tehát szorongsz amiatt, hogy rengeteg idegen ember között kell edzened, próbáld emlékeztetni magad arra, hogy senki sem figyel rád! Az is fontos, hogy ne hasonlítgasd magadat másokhoz. Hangosítsd fel a kedvenc zenédet, kapcsolj ki teljesen, és csak koncentrálj saját magadra az edzés során!

Segítünk, hogy az edzőterembe járás kellemes élmény legyen. Kényelmes fitnesz ruháink biztosítják a jó közérzetet a mindennapi testmozgás során. Tekintsd meg teljes kínálatunkat ide kattintva!