Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hogyan lesz a mozgás a napi rutinod része? Íme 7 tipp!

A testmozgás az egészséges életmód fontos része. Mindannyian tudjuk. Mégis, néhányunknak nehézséget okoz, hogy a testmozgást mindennapos tevékenységgé tegyük. Biztos Te is ismered azokat a kifogásokat, amik miatt képtelen vagy elindulni az edzőterembe, vagy otthon csinálni egy-két felülést: "Nincs időm", "Túl fáradt vagyok", "Nem tudom megtenni"... Ismerős? Most mutatunk 7 tippet, hogy a mozgás a napi rutinod részévé váljon!

Ha ahhoz a típushoz tartozol, aki nem kedveli annyira a mozgást, de szeretné teljesen átalakítani az életét, akkor az első lépést már megtetted az új életmód felé. Ezután erős, egészséges, és magabiztos leszel. Hidd el, hogy ha egyszer belevágsz, akkor egy idő után hiányozni fog a rendszeres testmozgás! Az első lépés megtétele mindig a legnehezebb- de ezzel mindannyian így vagyunk.

A rendszeres testmozgásnak számos előnye van, mind fizikailag, mind mentálisan. Ahhoz, hogy ezeket az előnyöket kiaknázd, nincs szükséged órákon át tartó, megerőltető edzésre, sem egy olyan rutin ismétlésére, amit nem szeretsz vagy nehezedre esik tartani.

A testmozgás lehet szórakoztató is. Lehet valami, ami rutinná válik, és az életmódod szerves részévé teheted. Íme 6 tipp, hogy a mozgás az életed részévé váljon!

  1. Kezdd apró lépésekkel!

A testmozgásnak nem kell őrülten izzasztónak vagy szuper intenzívnek lennie ahhoz, hogy hatékony legyen. Már heti 150 perc mérsékelt testmozgás is javíthat az egészségeden. Ez mindössze napi 30 percet jelent, heti 5 napon át!

A mérsékelt testmozgás lehet egy gyorsabb tempójú séta, tánc, kertészkedés, jóga, súlyzós edzés... vagy bármilyen más hasonló tevékenység.

Kezdd azzal, hogy kitűzöd célul, hogy naponta csak 30 percet mozogsz, és onnan haladj felfelé. Ez azért fontos, hogy ne égj ki idő előtt, és élvezetessé tedd a testmozgást. Tehát kezdd apró lépésekkel, és így haladj előre az úton!

Re-wear Fitness Tipp: azt, hogy többet mozogj egy nap, könnyen elérheted azzal, hogy a lift helyett a lépcsőt használod, távolabb parkolsz az otthonodtól, gyalog/kerékpárral mész a boltba, sétálsz egyet az ebédszünetben, vagy nyújtózol, ha túl sokáig ültél egy helyben. A lehetőségek tárháza végtelen! Légy kreatív, és ne hagyd, hogy a lustaság győzedelmeskedjen!

  1. Ne keress kifogásokat!

Ha hajlamos vagy a kifogások gyártására, akkor vigyázz, nehogy beleess ebbe a végtelen körforgásba! Készülj fel rá, hogy lesznek olyan napok, amikor nem lesz kedved edzeni. Néha ez indokolt (például, ha beteg vagy). De ha csak kifogásról van szó, akkor vegyél erőt magadon, és győzd le saját magad korlátait! Utána sokkal jobban fogod érezni magad. Már egy jó minőségű edző ruha is segíthet a motivációd megőrzésében.

Ahhoz, hogy a testmozgás a mindennapi életed részévé váljon, fegyelemre van szükséged. A fegyelem olyasmi, amit idővel építesz fel. Ez a képesség abszolút fejleszthető. Ahogyan az izmaid is erősebbek lesznek a rendszeres testmozgással, az önuralmad is megerősödik. Azzal, hogy akkor is edzel, amikor nem feltétlenül van kedved hozzá, szokásoddá teszed a cselekvést, és hamarosan már nem is kell kétszer is átgondolnod, hogy belevágj.

Tehát azokon a napokon, amikor különösen nehéz motivációt találnod, tűzd ki célul, hogy csak 5-10 percet edzel! Ennyi, csak néhány perc. Az indulás gyakran a legnehezebb rész. De ha egyszer elkezdted, könnyebb lesz folytatni.

Re-wear Fitness Tipp: figyelj arra is, hogy elég időt hagyj a regerenálódásra, pihenésre is! Ha nem pihensz eleget, az sérülésekhez vezethet, és valószínű ez az utolsó dolog, amit szeretnél. Csak az a lényeg, hogy meg tudd különböztetni a lustaságot, a fáradtságtól. Tudod, ahogy fentebb is írtuk!

  1. Ne próbálj olyasvalaki lenni, aki nem vagy!

Kerüld el, hogy másokhoz hasonlítgatod magad. A saját utadon jársz, és mindenki a saját tempójában fejlődik!

Mindig találkozni fogsz olyan emberekkel, akik erősebbek nálad, vagy jobbak egy bizonyos sportban/tevékenységben, mint te. Ha elkezded magadat hozzájuk hasonlítani, az csak lefelé fog húzni téged. Gondolj inkább arra, hogy milyen messzire jutottál vagy arra, hogy mit értél el! Csak arra kell koncentrálnod, hogy önmagad legjobb verziója legyél.

Felnézhetsz másokra, mint inspirációs forrásra, de vigyázz, nehogy az irreális elvárások elhomályosítsák a motivációdat! Egyszerűen csak azon dolgozz, hogy fejlődj ahhoz képest, amilyen tegnap voltál.

  1. Győződj meg róla, hogy eleget alszol!

Az egyik legfontosabb dolog ahhoz, hogy a testmozgás a mindennapjaid részévé váljon, hogy elegendő alvást biztosítasz a szervezetednek. Minél jobban alszol, annál több energiád lesz, és annál motiváltabb leszel az edzésre.

Ráadásul az edzés is segít abban, hogy jobban aludj. Így mindenki nyer!

Re-Wear Fitness Tipp: ha az éjjeli baglyok táborát erősíted, akkor is próbálj meg legkésőbb éjfél előtt ágyba bújni, hiszen a felnőttek optimális alvás mennyisége napi 7-8 óra.

  1. Tedd komfortossá az edzést!

Minél kényelmesebb elkezdeni a mozgást, annál könnyebb lesz kialakítani a napi rutint. Ha olyan edzőterembe jársz, ami egy órányira van az otthonodtól, akkor jó eséllyel gyakran fogod kihagyni az edzést. Ha viszont az edzőterem 10 percre van, sokkal nehezebb jó kifogást találni.

Lehet, hogy neked az válik be, ha előző este kiteszed a jógamatracodat, hogy reggel első dolgod legyen az edzés, de az is előfordulhat, hogy te inkább a konditermi edzésben találod meg a motivációt. Minden ember más, és más. Az a lényeg, hogy számodra kényelmes legyen a testmozgás, és ne teherként éld meg!

  1. Válassz magadnak kényelmes, és minőségi edzőruhát!

Biztos hallottad már a "sikerhez öltözködj" kifejezést, és ez vonatkozhat arra is, hogy mit viselsz az edzőteremben. A kiváló minőségű anyagok a testtel együttműködve gyorsítják a teljesítményt, és ellenállnak az intenzív edzések viszontagságainak, annak érdekében, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsd.

Ha a jobb teljesítményről van szó, a kényelem ismét kulcsfontosságú. Olyan fitnesz ruházatot kell választanod, amelyet valóban az általad választott tevékenységhez terveztek. Ha izzadósabb típus vagy, akkor keress izzadságelvezető anyagokat, amelyek elvezetik a nedvességet, és frissen tartanak.

Ráadásul egy szép, és minőségi edző ruha az önbizalmadat is segít növelni. Sokkal magabiztosabbnak, és motiváltabbnak érezheted magad, ha egy szép szettben vágsz bele az edzésbe!

  1. Légy boldogabb, és magabiztosabb!

Ha rendszeressé teszed a testmozgást, az segít, hogy boldogabb, magabiztosabb és erősebb légy! Ennek prioritást kell élveznie az életedben, ha komolyan gondolkodsz az életmódváltáson.

Összességében a rendszeres testmozgásnak olyannak kell lennie, amit élvezettel csinálsz! Csak egy kis akarat, türelem és kísérletezés kell hozzá.

Mi segítünk a motivációd fenntartásában! Kényelmes fitnesz ruháink biztosítják a jó közérzetet a mindennapi testmozgás során. Tekintsd meg teljes kínálatunkat ide kattintva!