Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Tippek az otthoni edzéshez, ha ez az utolsó dolog, amit tenni akarsz

Tippek az otthoni edzéshez, ha ez az utolsó dolog, amit tenni akarsz

Sokszor érzed azt, hogy az edzőterem felé vezető út felér egy küzdelemmel? Mit szólnál hozzá, ha ezt a felét kiiktatnád, és az otthonod kényelmében edzenél? Tudjuk, hogy nem egyszerű motiváltnak maradni a négy fal között, ha a közeledben ott van a kísértés(kanapé, hűtőszekrény). Viszont hidd el, hogy már napi 30 perc mozgásnak is rengeteg pozitív hatása lehet a szervezetedre nézve! Most megmutatjuk, hogyan maradj motivált akkor is, ha inkább otthon edzenél!

Te is azok közé tartozol, akinek nagyon zsúfolt a napirendje? Hidd el, hogy nem vagy ezzel egyedül! Erre a legjobb megoldás az otthoni edzés, amivel ugyanolyan jól átmozgathatod magad, mintha edzőterembe mennél.

Íme 10 szuper tipp, hogy a négy fal között is kedvet kapj egy kis testmozgáshoz!

1. Találd meg a kedvenc online fitnesz videódat!

Az első számú, és legfontosabb dolog, amit tehetsz, hogy megtalálod azt a rutint, amit valóban szívesen csinálsz otthon. Bizonyos edzések (gondolj az eszközigényes tevékenységekre) nem biztos, hogy jól átültethetők az otthoni verzióra. Szerencsére a mai modern technológiának köszönhetően végtelen mennyiségű otthoni edzős videóhoz férhetsz hozzá.

Re-wear Fitness Tipp: szánj rá elegendő időt, és gondold át, hogy milyen típusú mozgásformát szeretnél kipróbálni otthon, majd végezz egy kis kutatást! A különböző alkalmazásoktól, és fitnesz videóktól kezdve számos lehetőség van, amelyek a telefonodat személyi edzővé alakítják, vagy a nappalidat fitnesz stúdióvá változtatják. Egy kis internetes kutatással könnyen megtalálhatod azt a fitnesz programot, ami neked is megfelel, és inspirálódhatsz.

 

2. Írd fel minden programodat!

Eszedbe jutna elmenni a fogorvoshoz, vagy eljutnál a fontos megbeszélésedre, ha nem írnád be a naptáradba? Valószínűleg nem. Ugyanez vonatkozik az edzéseidre is. Legyen prioritás a rendszer testmozgáson azzal, hogy kijelölsz időpontokat a naptáradban, amikor csak az edzéssel foglalkozol!

 

3. Állítsd be a helyed!

Az otthoni edzés azért nehezebb, mert az otthonod nem egy edzőterem. Ki kell alakítanod egy helyet, ahol elkezdesz edzeni. Ha kevés hellyel rendelkezel, akkor csak told arrébb azt a dohányzóasztalt, és tegyél le a földre egy jógamatracot- voilá, kész is a mini edzősarkod!

Re-wear Fitness Tipp: bármit is kell átköltöztetned/felállítanod/felszedned- tedd meg jóval a tervezett edzés előtt (mondjuk előző este, ha azt tervezed, hogy felkelsz és edzel), hogy ne legyenek akadályok vagy kifogások.

 

4. Öltözz a sikerhez!

Manapság egyre nagyobb teret hódítanak az edzőruhák, és a leggingsek. Használd ki a trendet, és minden adandó alkalommal dobd magadra kedvenc szettedet! Hogy miért? Nos, egy tanulmány szerint az edzőruhák viselése segíthet motiválni az edzésben.

Re-wear Fitness Tipp: oldalunkon számos divatos fitnesz felső, valamint edzőnadrág elérhető a legdivatosabb színekben, és fazonokban. Találd meg azt a darabot, ami támogat a mindennapok során!

 

5. Maradj a négy fal között!

Mielőtt kiposztolnád magad, hogy épp edzel, vagy megosztod a kedvenc edzéstervedet egy alkalom után, alakíts ki egy napi rutint! Számos tanulmány azt mondja, hogy a társadalmi elismerés hatására kisebb valószínűséggel tartjuk meg a motivációnkat.

Viszont abban az esetben, ha úgy érzed, hogy ez erőt ad, és megosztod a fejlődésedet, valamint az elért eredményeidet, akkor egy kis szurkolói tábort építhetsz ki. Ha pedig legközelebb elbizonytalanodsz az edzéssel kapcsolatban, csak gondolj arra a közösségre, aki előtt bemutatod a mindennapjaidat!

 

6. Jutalmazd magad egészséges falatokkal!

De tényleg. Nem baj, ha apró jutalmakkal veszed rá magad az edzésre. Viszont bízunk benne, hogy valami olyan egészséges dologgal motiválod magad, mint egy szál sárgarépa, ugye? Persze néha belefér egy kis pizza, csoki, vagy egy kis fagylalt. A hangsúly a kiegyensúlyozott táplálkozáson van!

 

7. Nem baj, ha nem megy elsőre

Kezdetben lehet, hogy csak 20 percet tudsz megcsinálni az 50 perces gyakorlatsorból, viszont emiatt nem szabad büntetned magad! A hangsúly a fokozatosságon van. Ha már a felén túl vagy, az is több a semminél. Az a lényeg, hogy jó úton jársz a céljaid elérése felé- ez motiváljon, amikor elfáradsz a kedvenc gyakorlataid közben.

 

8. Eddz a partnereddel!

Egy edzőtárs (akár partner, vagy lakótárs) segíthet abban, hogy motiváljon, amikor te inkább az ágyban maradnál és tévét néznél. Csak győződj meg róla, hogy a választott edzőtársad komolyan gondolja-e az edzést.

Azokra a napokra pedig, amikor a barátod elfoglalt, vagy lemondja az edzést, készíts elő valamit, ami lehetővé teszi, hogy egyedül eddz. Például készítsd elő már felkeléskor azt a sarkot, ahol edzeni fogsz, vagy egyszerűen csak öltözz át! Ezek mind segítenek fenntartani a motivációdat.

 

9. Pörgesd fel magad egy kis zenével!

Az új edzőruhádhoz hasonlóan a zene is ugyanolyan fontos a teljesítményed szempontjából. A legújabb tanulmányok szerint a lábad és a füled közötti kapcsolat fokozza a hatékonyságot. A pörgős dalok segíthetnek az edzés ütemének meghatározásában, és kialakításában is.

 

10. Dekoráld ki az otthonodat motiváló poszterekkel!

Az otthoni edzőterem díszítésekor keress olyan tárgyakat, kiegészítőket, amelyek fokozzák az edzés hatékonyságát! Vagy tedd fel az általad csodált fitneszmodellek, és testépítők posztereit a falra! Szuper ötlet lehet az is, ha néhány öntapadós cetlire felírsz egy-két motiváló idézetet. Helyezd őket a szoba különböző pontjaira, és meg fogsz lepődni, mennyire motiváló tud lenni, amikor éppen azon gondolkodsz, hogy abbahagyod az edzést.

Összességében a legjobb módja annak, hogy motiváld magad az otthoni edzésre, ha találsz egy olyan rutint, amit igazán élvezel, így az otthoni edzés sem tűnik majd tehernek. Persze, a kanapé rendkívül csábító lehet, amikor egy hosszú nap után hazaérsz, de a belesüppedés sokkal jobb érzés lesz, miután kiérdemelted.

A motivációd fenntartásához pedig mi is hozzájárulunk egy divatos, és kényelmes edzőruhával!